Çağdaş yönetici |
22 Şubat 2010 Pazartesi |
aercan@bursahakimiyet.com.tr |
“Günümüzde eğitim yöneticisinin temel amacı, MEB’ nin eğitim politikaları ve amaçları doğrultusunda eğitim kurumlarını yaşatmak ve etkili bir biçimde işler durumda tutmak anlayışına gelinmiş olmak, çağdaş okul yönetiminin ipuçlarını vermektedir.” diyen uzmanlar, çağdaş bir okulun oluşmasında temel kuralın “kafasıyla, gönlüyle çağdaş yaklaşımları benimsemiş kişilerin yönetimiyle sağlanacağını” belirtmektedirler.
Çağdaş yöneticide yöneticilik bilgisi, alana ilişkin teknik bilginin yanı sıra insan ilişkileri becerisine de sahip olmayı da gerektirir. Yine uzmanlar, çağdaş yöneticinin temel özelliklerini şöyle sıralıyor: l Kapsamlı insan bilgisine ulaşmış, l Etkili iletişim becerisine sahip, l Liderlik özellikleri baskın, l Anadilini güzel ve doğru kullanabilen, l Felsefe, mantık, uygarlık tarihi bilgisine sahip, l İletişim teknolojisine hakim, l Beden ve ruh yönünden sağlıklı, l Eğitime inanmış yöneticidir. (Açıkalın) Görülmektedir ki “anadiline hakim olmak, iletişim kurmak” bu iki özellik birbiriyle yakından ilişkilidir. Her alanda olduğu gibi yöneticilik kriterleri içinde de önemli bir yer tutmaktadır. Öğrencilerime her zaman “Kendini doğru ve istediğin gibi ifade edebilmenin, karşındaki insanı doğru anlayabilmenin temeli, dil hakimiyetidir.” diyerek onların kitap okuma alışkanlığı edinmelerinin önemini anlatmışımdır. Son zamanlarda okul yöneticisinin seçiminde, başka hangi özelliklere bakılıyor bilmiyorum; ama “yabancı dil de bilmesi” gibi koşullar da ileri sürüldüğünü biliyorum. Pek çok işyerinde, fabrikalarda belki gerekli olabilir, ithalat, ihracat…gibi kurumsal ilişkiler için önem taşıyabilir; ama bir okulun yönetimindeki yerini bulamıyorum. Her konuda kendimize örnek aldığımız gelişmiş ülkelerdeki okul yöneticilerinin hangi diğer dilleri bildiklerini merak ediyorum… Bu öğrenciler, gereken dil eğitimini öğretmenlerinden zaten alıyorlar, müdürlerin bilmesi hangi düşüncenin uzantısı?... Çağdaş yöneticilik, yabancı dil bilmekle eşdeğer mi tutuluyor? Oysa çağdaş yönetici özellikleri olarak sıralanan yukarıdaki maddelerde yer almadığı da bir gerçek… Artık ülkemizin eğitim öğretim konularında daha gerçekçi, kendi gereksinimlerimiz doğrultusunda çalışmalar yapılması kaçınılmazdır. Başta okullar olmak üzere her alandaki yöneticiler; öncelikle “Kurumumun gelişmesi, sonra ülkemin gelişmesi için neler yapabilirim?” sorusuna yanıt olacak çalışmalar sergilemelerinin zamanı çoktan geldi. Çevreye olduğundan farklıymış gibi görünme derdinden kendilerini kurtarıp daha samimi, daha inandırıcı, olduğun gibi görünmenin de zamanı çoktan geldi. Çağımızın yükselen değeri budur, olması gereken de… İçi doldurulmamış “kalite bayrakları”nı asmak değil…. |
9 Eylül 2011 Cuma
Çağdaş yönetici
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder