9 Eylül 2011 Cuma

Okul yönetimi


Okul yönetimi


04 Ocak 2010 Pazartesi
aercan@bursahakimiyet.com.tr

Okul yönetimi Okuyucularım değinmemi istedikleri pek çok konuyu bana iletiyorlar. Ben de çok mutlu oluyorum; elimden geldiğince o istekler doğrultusunda konuları ele alıp değerlendirmelerimi, bilimsel kabul gören doğru ve yanlışları anlatmaya çalışıyorum.

Uzun zamandır ele almam istenen konulardan biri de “Okul denince öğretmen, öğrenci, veli konuşuluyor; oysa “idare” denilen müdür ve müdür yardımcılarının da bulunduğu bir yönetim birimi var. Okulun, öğretmenin ve elbette öğrencinin başarısındaki etkisi, katkısı ya da negatif etkileme gücü nedir?” diye özetleyebileceğim sorularla ele alınması gereken önemli bir konuyu da dile getiriyorlar.

Ben önceliği öğrencilerimizin ders başarılarına, bunu sağlamak için çalışma yöntemlerine, evde ona destek olma arzusunda olan velilerimize verdim ki benim için önemli olan öğrencilerimizin okulda, sınıfta yapması ve yapmaması gerekenleri öğrenmeleriydi.

Daha sonra, “okul”a yaklaşımlarını, hangi gözle bakmaları gerektiğinin farkına varmalarını sağlamaktı.
Bu bilinçte olan veli de öğrenci de nasıl ki ders öğretmenini değerlendirirken “olumlu”, “olumsuz” bir sonuca varabiliyorsa okul yönetiminin de kendilerine karşı tutumlarındaki samimiyeti ya da samimiyetsizliği, öğrencinin başarılı olması için yapması gerekenler hakkındaki yaklaşımını da değerlendirebilir, diye düşünüyorum.

Bir öğrencinin okulda iyi eğitim alması, donanımlı bir akademik başarı sağlaması, sonuçta istediği mesleğe kavuşması bu süreçte en birinci ve önemli konuysa diğer bir deyişle merkezimiz öğrenciyse onun bu sonuca ulaşmada “okul” dediğimiz kurumun yönetimi de önemli bir etken oluyor.

“Okul yönetiminin görevi, okuldaki tüm insan ve madde kaynaklarını en verimli biçimde kullanarak, okulu amaçlarına uygun olarak yaşatmaktır. Okul müdürünün bu görevi başarı ile yerine getirebilmesi, okulu bir roller sistemi olarak görmesine, davranışlarını her zaman ilişkili olduğu öğretmenler ve diğer personelin rol ve beklentilerini de göz önünde tutarak ayarlamasına bağlıdır.(Bursalıoğlu 1982) bu işin uzmanları okul müdürünün eğitim sistemi içindeki yerini bu şekilde belirliyorlar.

Çok açık ve net olarak bir okul, öğrenciden beklenen ve istenen başarıyı alamıyorsa bu da o okulun, çocuğunu oraya emanet eden velinin birincil amacıysa en büyük sorumluları, okulun müdürü ve onun yardımcısınındır.
Bir anlamda o okulun insan ve madde kaynaklarını verimli kullanmasında sorun var demektir.
Gelecek haftalarda bu konuyu detaylı bir şekilde incelemeye devam edeceğiz.

“Okuldaki müdür yardımcılarının öğrenciye, veliye, öğretmene, üst makamı olan müdüre, özel okulsa kuruculara yaklaşımı nedir, nasıl olmalıdır?” sorularının yanıtlarını da hep birlikte bulmaya çalışacağız.
Sizlerin birebir yaşadığı her türlü örnekten yola çıkarak çalışmaları aksatan ya da olumluluk katan yöneticileri, onların penceresinden de bakarak anlamayı, anlatmayı sürdürelim, diyorum. Ne dersiniz…?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder