Okulların kalitesi ve okul müdürleri |
15 Şubat 2010 Pazartesi |
aercan@bursahakimiyet.com.tr |
İnsanın bazı sorunlara ilişkin tespitlerini yaparken bunun bilim adamları tarafından da ileri sürülmüş, kanıtlanmış, bilimsel bir nitelik kazanmış olduğunu görmesi çok güzel bir durum.
Sizlerden gelen destekleyici mesajlar da “Ben doğru yoldayım, tespitlerimde, değerlendirmelerimde samimiyim, düşündüklerimi çıkar gözetmeksizin dile getiriyorum.” diyebilme mutluluğunu, iç huzurunu yaşatıyor bana. Çünkü burada ele aldığımız konular, toplumun genelinde yaygın olan, dile getirilmesi, çözülmesi gereken sorunlar. Son günlerde okuduğum bir yayında “Okulların kalitesi,okul yöneticilerinin kalitesi ile eşdeğer kabul edildiği günümüzde, okul yöneticilerinin çağdaş ve demokratik yönetim yaklaşımı sergileyebilmeleri, yöneticilik kalitesini yükseltebileceği gibi, okulların kalitesini ve başarısını da artırabilecektir.”(A.Açıkalın- Okul Yöneticiliği) denilmekte. Şimdi bundan daha yaşanmış, daha doğru bir tespit olabilir mi? Yine bu yayında yapılan anketlere göre öğretmenlerin %13’ü müdürlerin “hiçbir zaman” tarafsız olmadıklarını ifade ederken; %21’i müdürlerin “nadiren” tarafsız olduklarını belirtmiştir. Öğretmenlerin %35’i müdürlerin “ara sıra” tarafsız olduklarına inanırken;%30’u da “her zaman” tarafsız oldukları yönünde görüş bildirmişlerdir. Bu sonuçlara göre, okul müdürlerinin, çağdaş yöneticilik davranışının önemli göstergelerinden biri olan “tarafsızlık” konusunda, istenen seviyede olmadıkları söylenebilir. Bu anketteki oranlarla geçen hafta ele aldığım Türk Eğitim- Sen sonuçlarının örtüştüğünü görmekteyiz. O zaman, okul yöneticileriyle ilgili bu durum, ciddiye alınmalı, öğretmenin işini sağlıklı yapabilmesi, motivasyonunun yüksek olması öğrenciye de yansıyacak; öğrencinin başarısını da etkileyecektir. Hiç kuşku yok ki ardından okulun başarısını da. Bu sorunun getirdikleri, öğrencilerimizin okul başarısıyla sınırlı değildir. Eğitimin kalitesi toplumun her alanında etkili olmaktadır. Okul müdürü, okulda olumlu bir çalışma iklimi oluşturarak amaca dönük etkinlikleri başlatmak, okulda öğrenci başarısını vurgulamak, öğretim programlarını koordine etmek gibi faaliyetlerle öğrenci başarısına dolaylı bir katkıda bulunarak okulun kalitesini ve verimini artırmada etkili olmaktadır. Bir okulun, öğretmeniyle öğrencisiyle ve tüm çalışanlarıyla mutluluk duyarak yaşadıkları bir yer olmalı anlayışına sahip olması; okul müdürünün de bu anlayışın oluşması için kendini görevli ve sorumlu kabul etmesi o okulun çağdaş bir hale gelmesinde en önemli etkendir. Artık toplumda yaygın olan “yöneticiliğin okulu yoktur” anlayışından gittikçe uzaklaşılmalı. “Yöneticilerin de hizmet öncesinde ve hizmet içinde olmak üzere iki dönemde eğitim alması, okulun verimliliğini artırır” anlayışına gelmeliyiz. Zira “okulu yok” anlayışından şimdiye kadar gelinen sonuçların yüzdeleri ortada!... Kendini geliştirmiş, yetiştirmiş, doğal yeteneğiyle birleştirmiş, tüm zayıflıklarından, hırslarından arınarak ideal yönetici olabilmiş olanlarına günümüz koşullarında rastlamak neredeyse mümkün değil. Hak etmek ayrı, hak etmeden hak ettirilmek ayrıdır. |
9 Eylül 2011 Cuma
Okulların kalitesi ve okul müdürleri
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder