Okul seçmek zor olmamalı |
08 Haziran 2009 Pazartesi |
aercan@bursahakimiyet.com.tr |
Haziran; pek çok velimiz için bir heyecan, bir arayış ayıdır .
Ana okuluna, ilkokula, liseye başlayacak çocuklarına okul arama telaşının, istedikleri okula kayıt yaptırabilmek için çareler bulma çalışmalarının yoğunlaştığı; çocukları için en doğru seçimi yapamama endişesinin yaşandığı günlerdir.
Velilerin yaşadığı sıkıntının başında okul seçimi gelir. Büyük bir çoğunluk için düşünmeye gerek yoktur. Devlet okuluna göndermek kaçınılmazdır ama “hangisi olmalıdır?”
Kimileri için de özel okuldur ilk tercih edilen. Orada da yine “hangisi?” sorusu hep meşgul eder zihinlerini.
Zorluğu gerçekten yaşayanlarsa, devlet okulları ile özel okullar arasında kararsız kalıp “bunların içinden de hangisi olursa daha iyi olur?” sorusunun yanıtını bulmaya çalışanlardır.
Çocukları okullarda okuyan eş dost çevresinden duyulanlar, doğrudan ya da dolaylı yapılan reklam kampanyaları karar vermeyi daha da zorlaştırır.
Gerek devlet okulları gerekse özel okullar; müfredatıyla, ders konularıyla, sınavlara öğrenciyi hazırlamasıyla, öğretmenlerinin kalitesi ve gayretli çalışmalarıyla, adil ve objektif yönetimiyle zaten farklılık göstermemeli; sınıf mevcutları ve fiziksel koşulları belki farklı olabilir, onu da pek çok devlet okulunun kendi şartlarını zorlayarak iyileştirme çabasında olduğu bir gerçek.
Okullarda var olan eğitim ve öğretim konusunda bir güven sorunu yaşanıyor olmalı ki velilerimiz de bu türden tedirginlikleri ve kararsızlıkları yaşamak zorunda kalıyorlar.
Karar verirken nelere dikkat etmeniz adına deneyimlerimi, uzmanların bu konudaki önerilerini sizlerle paylaşmak istiyorum elbette; ancak artık bizim bu köşemiz de tatile girecek, okullarımızın tatile girdiği hafta, bizim bu köşedeki ziller de duracak.
Kısaca değinecek olursam SBS, ÖSS sınavlarında öğrencilerin elde ettiği toplam puanların yanında Türkçe, Matematik, Fen, Sosyal puanlarının ve bu derslerdeki öğrenci başarı yüzdesinin tek tek incelenmesi, başarısız olanların başarısızlık nedenlerinin sorgulanmasıdır.
Bu öneri sonuç odaklı gibi görünebilir ama; sonuç, sürecin göstergesi değil midir?
Bütün okullar için öncelikli olan ayrım bu olmalı.
Özel okul seçerken de başarılı öğrencilerden kaç tanesi o okulun yıllardır yetiştirdiği, kaç tanesi burslu okuttuğu öğrencisi ya da son bir iki yılda gelmiş burslu öğrencisi bunlara da bakmakta özellikle fayda var.
Bu önemli konuda söylenecekler, bir iki satırla özetlenemeyecek kadar çok ama zamanımız şimdilik bu kadarına yetiyor.
Eğitimde şimdiye kadar ele aldığımız konular, her bir cümlesi için günlerce oturulup konuşularak halledilmesi gereken ve en sık yaşananlarıydı.
Bu konuların toplumsal ve bireysel psikolojik yönlerini, her yaş seviyesine göre öğrenci, öğretmen, idare, veli, dershane, okul sınavları, SBS, ÖSS sınavları, okul, kitap… boyutlarıyla ele alınıp irdelenmesi, sorunların tespit edilip çözümlere yönelik kararlar alınabilmesidir esas olan.
Umudum odur ki gelecek öğretim yılında bu konuları daha özelleştirerek derinlik kazandırabilirim.
KEPLER HAVAYA
Haziran ayı; yaz mevsiminin kokusunun gelmeye başladığı, tatil özlemi katsayımızın artmaya başladığı aydır da aynı zamanda.
Öğrencilerimiz içinse sınav heyecanın en yüksek noktaya çıktığı, ardından büyük bir rahatlamaya kavuşacaklarının hayallerini kurdukları günlerdir.
Okullarımızın da ayrı bir telaşı vardır bu ayda.
Yıllardır bilgiyle, davranışlarıyla yetiştirdikleri, büyüttükleri öğrencilerini mezun edip onlara güzel bir orta öğretim finali hazırlamaktır.
Her okul, kendi olanakları doğrultusunda mezunlarını uğurlamak, ileride buruk bir mutlulukla anımsayacakları saatleri, onlara yaşatmak istemektedir.
Son günlerde, derslerine girmediğim ama davet edildiğim; nasıl geçtiğini anlayamadığımız dersler boyunca birlikte olduğumuz öğrencilerimin de olduğu çeşitli okulların mezuniyet törenlerinde olmaktan mutlu oldum.
Mutluluklarına ortak olduğum ve olamadığım tüm ortaokul, lise mezunlarımızı kutluyor; yeni öğretim yaşamlarında her şeyin gönüllerince olması dileklerimi gönderiyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder